Shell Energy

Mijn account

Shell Energy stopt. Zo stap je over

Shell heeft onlangs besloten haar Shell Energy Retail activiteiten in Nederland af te gaan bouwen. Daarom is ons advies om nu zelf over te stappen naar een andere energieleverancier. Op deze pagina leggen we uit hoe dat precies werkt.

Greenchoice image website

Greenchoice aanbieding voor Shell Energy klanten

Een tijdje geleden hebben we je geadviseerd om over te stappen naar een andere energieleverancier, omdat we de Shell Energy Retail-activiteiten in Nederland gaan afbouwen. Wij hebben een energieleverancier gevonden die net als Shell Energy stroom uit Nederlandse wind & zon aanbiedt. Greenchoice heeft nu een speciaal aanbod voor Shell Energy-klanten.

  • 100% Nederlandse groene stroom uit wind en zon

  • Bosgecompenseerd gas

  • Exclusief en scherp aanbod naar keuze

Hoe werkt overstappen of opzeggen?

Je bent vrij om over te stappen naar een andere energieleverancier of je kunt zelf opzeggen. Omdat we zelf stoppen, hoef je geen opzegboete te betalen.

Optie 1: overstappen

Je wilt overstappen naar een andere energieleverancier.

Stap 1

Bereken je maandbedrag bij een andere energieleverancier en maak je keuze voor een vast of variabel contract.

Stap 2

Kies jouw gewenste startdatum (minimaal 5 dagen in de toekomst) en sluit je contract af.

Stap 3

Je ontvangt je contract van je nieuwe energieleverancier.

Stap 4

Je nieuwe energieleverancier zegt je contract bij ons op. Daar hoef je zelf niks voor te doen.

Stap 5

Je overstap is geregeld* en je nieuwe energieleverancier stuurt jouw meterstanden naar ons op. Vervolgens ontvang je van ons je eindafrekening binnen 6 weken.

Optie 2: opzeggen

Je wilt zelf opzeggen (bijvoorbeeld omdat je gaat samenwonen).

Stap 1

Mail naar klantenservice@shellenergy.nl met het e-mailadres waarmee je bij ons geregistreerd bent.

Stap 2

Laat weten wat je gewenste einddatum is (minimaal 5 dagen in de toekomst).

Stap 3

Je ontvangt van ons per e-mail een bevestiging van je opzegging.

Stap 4

Je stroom en/of gas levering loopt door tot de einddatum.

Stap 5

Je opzegging is geregeld* en na het uitlezen van jouw meterstanden, ontvang je van ons je eindafrekening binnen 6 weken.

* Heb je geen slimme meter? Dan ontvang je van ons of je nieuwe leverancier nog een verzoek om je meterstanden door te geven. Deze zijn nodig voor je eindafrekening.

Vraag en antwoord
Moet ik een boete betalen als ik overstap?
Moet ik Shell Energy informeren als ik ga overstappen?
Wanneer ontvang ik mijn eindafrekening?
Hoe wordt mijn betaalde voorschot berekend met mijn verbruik?
Wat doen jullie nog voor me als mijn energielevering is gestopt?
Wat gebeurt er met mijn afspraken over betalen?
Wat gebeurt er met mijn acties en kortingen?
Hoe werkt een eindafrekening en/of borg?
Hoe komen jullie aan mijn laatste meterstanden?
Is het verplicht om over te stappen?
Bekijk alle veelgestelde vragen

Staat je vraag er niet bij?

Stuur ons een bericht via de website of email naar klantenservice@shellenergy.nl. We doen ons best om binnen 5 werkdagen te reageren. Sneller hulp nodig? Binnen onze openingstijden zijn wij telefonisch bereikbaar van 10.00 - 12.00 en 13.00 - 16.00 op (085) 208 7007.