Shell Energy

Mijn account
KlantenserviceNieuwe klant worden Wat moet ik doen als ik tijdens mijn aanmelding het verkeerde adres heb opgegeven?

Wat moet ik doen als ik tijdens mijn aanmelding het verkeerde adres heb opgegeven?

Een fout cijfer in je postcode of een ander huisnummer: het kan gebeuren dat je een verkeerd adres doorgeeft. En dan is het belangrijk om dit zo snel mogelijk aan ons door te geven. Hier lees je wat er in deze situatie gebeurt en hoe we je kunnen helpen.

Wat er gebeurt als je het verkeerde adres doorgeeft

Als je een verkeerd adres doorgeeft, stap jij niet over naar onze energie, maar de bewoners van het verkeerde adres wel! En heb je je e-mailadres en rekeningnummer wel goed ingevuld? Dan krijg je wel al onze berichten en facturen én betaal jij voor hun energie.

Ondertussen levert je huidige leverancier je nog steeds energie op het adres waar je wél woont. Immers, omdat je een verkeerd adres opgaf, weten zij niks van jouw ‘overstap’. Dat betekent dat je ook van hen facturen krijgt. Je betaalt dus zowel voor het juiste als voor het verkeerde adres.  

Dit is wat je kunt doen

Geen zorgen, als je deze stappen doorloopt, komt het helemaal goed:

1. Neem contact met ons op

Bel ons op 085 – 208 70 07 of mail naar klantenservice@shellenergy.nl en geef door dat je tijdens je aanmelding een verkeerd adres hebt opgegeven. Geef ook direct het juiste adres door.

2. Wij beëindigen de overstap

Als we al begonnen zijn met energie leveren op het verkeerde adres, nemen we contact op met de leverancier die daar oorspronkelijk energie leverde. We annuleren de overstap van de andere bewoners en zorgen dat zij weer energie van deze leverancier krijgen. De bewoners van het verkeerde adres hoeven niets voor deze correctie te betalen.

3. Jij krijgt je geld terug

We hebben de energie op het verkeerde adres niet aan jou geleverd. Dat betekent dat je daarvoor geld van ons terugkrijgt. Je krijgt hiervoor een correctiefactuur.

4. Meld je opnieuw bij ons aan

Wil je nog steeds naar ons overstappen? Meld je dan opnieuw aan via onze website, net zoals de eerste keer. Check deze keer goed of je ingevulde adres klopt. Op basis hiervan doen we je een nieuw, passend aanbod en mag je een nieuwe overstapdatum kiezen. Het kan zijn dat de tarieven in de tussentijd veranderd zijn, hier kunnen wij dan helaas niets aan doen.

Vanaf dat moment is alles zoals het zou moeten zijn. Je krijgt energie van ons en ontvangt ook alle e-mails opnieuw. Twijfel je of alles wel goed gaat? Neem dan gerust contact op met onze Klantenservice.