Shell Energy

Mijn account
KlantenserviceNieuwe klant worden Welke startdatum kan ik kiezen?

Welke startdatum kan ik kiezen?

Kies je voor onze energie? Dan vragen wij jou vanaf welke datum we dit aan je mogen leveren. Dit wordt de startdatum van je contract. Wat je hier invult is afhankelijk van je situatie. We leggen het je uit.

Heb je al een contract bij ons en wil je weten op welke datum dat begon? Dit zie je in je online account.

Heb je nu nog geen energieleverancier?

Als je nog geen contract hebt bij een andere energieleverancier, mag je zelf je startdatum kiezen. Deze datum kan maximaal 3 maanden in de toekomst liggen. Let op: vraag je energie niet vlak voor je verhuizing aan. Je krijgt namelijk altijd nog 14 dagen bedenktijd, waarin wij je nog geen energie leveren.

Of stap je naar ons over?

Heb je al een contract bij een andere energieleverancier? Dan zijn er verschillende mogelijkheden:

1. Je hebt een variabel contract
Houd er rekening mee dat je bij sommige leveranciers een maand opzegtermijn hebt.
Vul bij de startdatum de einddatum van je huidige contract in.
2. Je hebt een vast contract, waarvan de looptijd al is afgelopen
In dat geval kun je zelf je startdatum kiezen.
3. 
Je hebt een vast contract, dat binnen 2 maanden afloopt
Vul dan de einddatum van je huidige contract in als startdatum.
4. Je hebt een vast contract, dat nog lang niet afloopt
Bel ons in dat geval op 085 208 7007. We geven je graag advies.

Goed om te weten: je kunt een startdatum kiezen die maximaal 3 maanden in de toekomst ligt.

Hoe zorgen jullie dat mijn startdatum aansluit op de einddatum bij mijn vorige leverancier?​

Je kiest je startdatum zelf. Het is dus belangrijk dat je zelf zorgt dat de einddatum van je huidige energiecontract aansluit op je nieuwe contract bij ons.

Wil je een eerdere startdatum kiezen?

Ja, als je je nieuwe energie met spoed bij ons aanvraagt, kunnen we dit in veel gevallen al binnen 3 dagen leveren. Je krijgt dan nog wel 14 dagen bedenktijd. Zeg je tijdens die bedenktijd op? Dan betaal je wel voor de energie die je hebt verbruikt tot je opzegging. Wil je energie met spoed aanvragen? Bel ons dan op 085 208 7007.

Wil je eerder energie, maar niet per se binnen 3 dagen? Dat werkt zo:

  1. Meld je aan via onze website.

  2. Binnen 24 uur krijg je je contract van ons. Als je deze hebt, mail ons naar klantenservice@shellenergy.nl of bel ons op 085 208 7007.

  3. Geef ons toestemming om je in je bedenktijd energie te leveren. Hiermee zeg je toe dat je voor deze energie betaalt. 

Goed om te weten: als je borg moet betalen, kunnen we je startdatum pas vervroegen als we je borg binnen hebben.