Shell Energy

Mijn account
KlantenserviceNieuwe klant worden Kan ik energie met spoed aanvragen?

Kan ik energie met spoed aanvragen?

Wil je binnen 3 weken al energie van ons? Doe dan een spoedaanvraag door ons te bellen op 085 208 70 07.

Is je energie al afgesloten?

Het kan zijn dat de energieaansluiting in je nieuwe huis al is afgesloten. Dit betekent dat je er geen stroom en gas meer kunt gebruiken. Wij kunnen je dan ook geen energie leveren. Je ziet dit aan een zegel op de energiemeter. Zit er geen zegel op? Dan hebben ze misschien alleen de aardlekschakelaar omgezet of de gaskraan dichtgedraaid. Dan ben je gelukkig niet afgesloten, maar is het een kwestie van terugzetten en opendraaien.

Als je energie wel is afgesloten, kun je het beste contact opnemen met je netbeheerder. Deze kan je helpen om je huis binnen 2 dagen opnieuw aan te sluiten. Houd er rekening mee dat dit alleen kan als je al een contract hebt bij een andere energieleverancier en dit waarschijnlijk niet gratis is.

Weet je niet wie jouw netbeheerder is? Dit is afhankelijk van waar je woont. Bekijk het op de kaart.

Krijg je ook bedenktijd bij een spoedaanvraag?

Ja. Je krijgt in dat geval alsnog 14 dagen bedenktijd. Annuleer je je contract binnen die 14 dagen? Dan betaal je nog wel voor de energie die je hebt gekregen tot je annulering.