Shell Energy

Mijn account
KlantenserviceNieuwe klant worden Hoe stap ik over naar Shell Energy?

Hoe stap ik over naar Shell Energy?

Wil je overstappen naar onze energie? Je bent meer dan welkom! Hier lees je waar je rekening mee moet houden.

Overstappen in 5 stappen

Dit is hoe je naar ons overstapt:

  1. Bereken je maandbedrag
    Vul je postcode, huisnummer en eventueel je energieverbruik 
    online in, en krijg binnen 3 minuten een aanbod van ons.

  2. Kies je pakket
    Bekijk ons aanbod en onze tarieven. Kies het energiepakket dat het beste bij jou past.

  3. Je krijgt je contract
    Na 1 dag krijg je je contract van ons. Vanaf dat moment krijg je 14 dagen bedenktijd, zo kun je alles nog eens rustig doorlezen.

  4. Wij regelen je overstap
    Wij zeggen je contract bij je huidige leverancier, daar hoef je zelf niets voor te doen. We informeren je huidige leverancier pas 1 dag voor je startdatum, dus het klopt als je daar niks van hoort totdat je bent overgestapt.

  5. Gelukt! Je krijgt energie van ons
    Na je overstap, lezen we je meterstanden automatisch voor jou uit. Heb je geen slimme meter? Dan sturen we je een mail om je meterstanden door te geven. 

Toch liever niet overstappen?

Als je spijt hebt van je overstap naar ons, kun je je contract nog binnen 14 dagen na ontvangst annuleren. Dit kan op 2 manieren:

1. Mailen
Mail naar info@shellenergy.nl en geef aan dat je je overstap wilt annuleren. Om je annulering in orde te maken, hebben we minimaal 3 verschillende persoonlijke gegevens van je nodig. Voeg dus 3 van deze dingen toe aan je bericht: naam van contracthouder, geboortedatum, straat en postcode, laatste 4 cijfers van je IBAN of rekeningnummer, klantnummer, e-mailadres en telefoonnummer. 

​​​​​​2. Gebruik het annuleringsformulier op de laatste bladzijde van je contract. Vul dit in en stuur het per post naar ons toe.

Gelukt? Dan beëindigen wij je contract en blijf je bij je huidige leverancier.