Shell Energy

Mijn account
KlantenserviceNieuwe klant worden Hoe regelen jullie de overstap met mijn huidige leverancier?

Hoe regelen jullie de overstap met mijn huidige leverancier?

Als je naar ons overstapt, regelen wij je opzegging bij je huidige leverancier. Zo zorgen we dat jij op de door jou gekozen startdatum energie krijgt en nooit zonder energie komt te zitten.

Hoe weten jullie wie mijn huidige leverancier is?

In het centrale energieregister wordt voor alle huishoudens in Nederland bijgehouden wie de energieleverancier is. 1 dag voor je startdatum geven we daar door dat we je energie gaan leveren. Dan wordt vanuit het register automatisch een bericht gestuurd naar je huidige energieleverancier.

Gaat alles goed met mijn overstap?

Geen nieuws is goed nieuws in dit geval. Na jouw aanmelding bij Shell Energy zullen wij zorgen dat je vanaf jouw gekozen datum energie ontvangt. Tot die dag kun je wel al inloggen op je online account. 10 minuten nadat je je contract hebt ontvangen, krijg je een e-mail om je account te activeren. Je gebruikersnaam is het e-mailadres waarmee je je hebt aangemeld. Als je inlogt, kun je jouw startdatum zien.


Wanneer hoor ik iets van mijn huidige energieleverancier?

Wij informeren je huidige leverancier pas 1 dag voor je startdatum. Je hoort dus pas iets van je huidige leverancier vlak vóór- of nadat wij begonnen zijn met energie leveren bij jou thuis. Als je definitieve meterstanden bekend zijn, zorgt je huidige energieleverancier voor een eindafrekening. Geen zorgen, je komt in geen enkel geval zonder energie te zitten.