Shell Energy

Mijn account
KlantenserviceNieuwe klant worden Waarom moet ik borg betalen en wanneer krijg ik deze terug?

Waarom moet ik borg betalen en wanneer krijg ik deze terug?

Als je je aanmeldt voor onze energie, kan het zijn dat je een borg moet betalen. Op deze pagina leggen we uit waarom je deze borg betaalt en wanneer je deze weer terugkrijgt.

Wat is een borg?

Een borg is een bedrag dat je aan ons betaalt voordat je contract begint.

Waarom moet ik borg betalen?

Als je klant bij ons wordt, doen we een kredietcontrole. Hierbij onderzoeken we of je schuldenvrij bent en of je jouw facturen bij andere bedrijven betaalt. Doe je dit netjes? Dan hoef je geen borg te betalen.

Bij een negatieve uitkomst, vragen we je om een borg. Dit is een vast bedrag van € 200 per product. Kies je voor stroom én gas? Dan betaal je dus € 400 borg. We gebruiken dit bedrag om je facturen te betalen als je dit zelf niet doet. Als een soort reservepotje. Geen zorgen, als je een borg moet betalen, informeren we je hierover voordat je contract begint.

Hoe betaal ik de borg?

Als we een borg van je nodig hebben, krijg je een e-mail van ons. Daarin vind je een betaallink, waarmee je direct online kunt betalen. Je kunt de borg helaas niet in termijnen betalen, dit doe je in één keer. Pas als je je borg betaald hebt, kunnen we je contract in laten gaan. Voor die tijd kun je helaas nog geen klant bij ons worden.

Wanneer moet ik de borg betaald hebben?

De betaallink die we je hebben gestuurd blijft geldig tijdens je bedenktijd van 14 dagen. Betaal je tijdens je bedenktijd de volledige borg niet, dan annuleren we je contract. Wil je dat we je al in je bedenktijd energie leveren? Betaal dan eerst je volledige borg voordat je contact met ons opneemt.

Wanneer krijg ik de borg weer terug?

Je bent je borg niet kwijt. Vanaf de startdatum van je contract, houden we bij of je je facturen en jaarafrekening op tijd betaalt. Als je dit doet, wordt de borg automatisch verrekend op de eindafrekening. 

Ik heb mijn borg nog niet teruggekregen. Wat nu?

Binnen 6 weken krijg je van ons een eindafrekening. Zie je je borg hier niet op terug, ook al heb je al je facturen netjes betaald? Dan kan het zijn dat er iets is misgegaan in onze administratie. Neem dan gerust contact op met onze klantenservice via 085 208 7007 en dan kijken we er samen naar.