Shell Energy

Mijn account
KlantenserviceNieuwe klant worden Hoeveel bedenktijd heb ik?

Hoeveel bedenktijd heb ik?

Als je je energie hebt aangevraagd, krijg je 14 dagen bedenktijd. Dit is wettelijk geregeld en geldt dus voor alle energieleveranciers. In deze periode kun je je contract zonder reden annuleren.

Wanneer gaat mijn bedenktijd precies in?

Je bedenktijd gaat in op de dag dat je je contractbevestiging per mail ontvangt. Goed om te weten: het gaat bij de bedenktijd om 14 kalenderdagen. Weekenden en feestdagen tellen dus ook mee.

Kan ik al energie krijgen tijdens mijn bedenktijd? 

Ja, als je je nieuwe energie met spoed bij ons aanvraagt, kunnen we dit in veel gevallen al binnen 3 dagen leveren. Je krijgt dan nog wel 14 dagen bedenktijd. Zeg je tijdens die bedenktijd op? Dan betaal je wel voor de energie die je hebt verbruikt tot je opzegging. Wil je energie met spoed aanvragen? Bel ons dan op 085 208 7007.

Wil je eerder energie, maar niet per se binnen 3 dagen? Dat werkt zo:

  1. Meld je aan via onze website.

  2. Binnen 24 uur krijg je je contract van ons. Als je deze hebt, mail ons naar info@shellenergy.nl of bel ons op 085 208 7007.

  3. Geef ons toestemming om je in je bedenktijd energie te leveren. Hiermee zeg je toe dat je voor deze energie betaalt. 

Goed om te weten: als je borg moet betalen, kunnen we je startdatum pas vervroegen als we je borg binnen hebben.

Hoe kan ik binnen de bedenktijd annuleren?

Heb je je bedacht? Dan kun je je contract binnen de bedenktijd annuleren. Dit kan op 3 manieren:

1. In je online account
Log in op je online account. Op het overzichtsscherm zie je bij linksboven bij Jouw energie een knop om je aanvraag te annuleren.

2. Mailen
Mail naar info@shellenergy.nl en geef aan dat je je overstap wilt annuleren. Om je annulering in orde te maken, hebben we minimaal 3 verschillende persoonlijke gegevens van je nodig. Voeg dus 3 van deze dingen toe aan je bericht: naam van contracthouder, geboortedatum, straat en postcode, laatste 4 cijfers van je IBAN of rekeningnummer, klantnummer, e-mailadres en telefoonnummer. 

3. Annuleringsformulier per post
Gebruik het annuleringsformulier op de laatste bladzijde van je contract. Vul dit in en stuur het per post naar ons toe.

Gelukt? Dan beëindigen wij je contract en blijf je bij je huidige leverancier.

Ik wil mijn contract annuleren, maar mijn bedenktijd is voorbij

Jammer dat je je contract wilt beëindigen. Als je bedenktijd voorbij is, lees dan hier hoe je je contract opzegt.