Shell Energy

Mijn account
KlantenserviceNieuwe klant worden Hoe annuleer ik mijn contract binnen de bedenktijd?

Hoe annuleer ik mijn contract binnen de bedenktijd?

Als je een energiecontract bij ons afsluit, krijg je 14 dagen bedenktijd. Deze bedenktijd gaat in vanaf het moment dat je je contract per e-mail ontvangt. Binnen je bedenktijd kun je nog kosteloos annuleren. Dit kan op 3 manieren.

1. In je online account

Log in op je online account. Op het overzichtsscherm zie je bij linksboven bij Jouw energie een knop om je aanvraag te annuleren.

2. Mailen

Mail naar klantenservice@shellenergy.nl en geef aan dat je je overstap wilt annuleren. Om je annulering in orde te maken, hebben we minimaal 3 verschillende persoonlijke gegevens van je nodig. Voeg dus 3 van deze dingen toe aan je bericht: naam van contracthouder, geboortedatum, straat en postcode, laatste 4 cijfers van je IBAN of rekeningnummer, klantnummer, e-mailadres en telefoonnummer. 

3. Annuleringsformulier per post

Gebruik het annuleringsformulier op de laatste bladzijde van je contract. Vul dit in en stuur het per post naar ons toe. Gelukt? Dan beëindigen wij je contract en blijf je bij je huidige leverancier.

Is je bedenktijd al voorbij?

Lees dan in dit artikel hoe je je contract opzegt en waar je dan aan moet denken.