Shell Energy

Mijn account
KlantenserviceMeters en meterstanden De meterstanden op mijn factuur kloppen niet. Wat moet ik doen?

De meterstanden op mijn factuur kloppen niet. Wat moet ik doen?

Heb je een factuur van ons gekregen en zie je een groot verschil tussen de meterstanden daarop en die op je meter? Lees dan wat je in zo’n geval moet doen.

Waarom de meterstanden niet kloppen

Als je meterstanden niet kloppen kan het zijn dat we deze hebben geschat. Dit doen we als we geen meterstanden hebben doorgekregen of als de doorgegeven standen niet bruikbaar zijn.

Verschil op je jaarafrekening

Gaat het om een klein verschil? Dan hoef je niets te doen en corrigeren wij dit automatisch op je volgende jaarafrekening. Is het verschil voor stroom groter dan 250 kWh of voor gas groter dan 100 ? Bel ons op 085 208 7007. Dan passen wij het voor je aan en krijg je een correctiefactuur.

Verschil op je eindafrekening

Je krijgt een eindafrekening als je overstapt, verhuisd of je energie wordt afgesloten.
Hierop staat hoeveel stroom en gas je hebt verbruikt tot de einddatum van onze levering. Eventuele verschillen hierop, corrigeren we altijd. Dit kun je doen in jouw situatie:

1. Als je overstapt
In dit geval krijgen we je meterstanden van je nieuwe energieleverancier. Kloppen deze niet? Geef dit dan aan bij je nieuwe energieleverancier, zodat deze ons de juiste standen kan sturen.

2. Als je verhuist
Ga je verhuizen en neem je onze energie niet mee naar je nieuwe huis? Maak dan voor de zekerheid bij de sleuteloverdracht een foto van je meterstanden. Hiermee kun je altijd aantonen wat de laatste standen waren toen je vertrok.

Ben je verhuisd en kloppen de meterstanden op je eindafrekening niet? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Bel ons op 085 208 7007 of mail naar 
klantenservice@shellenergy.nl.

3. Als je energie wordt afgesloten
Wordt je energie afgesloten omdat je woning gesloopt wordt? Of ga je ergens wonen waar je zelf geen energiecontract kunt afsluiten? Dan krijg je geen nieuwe energieleverancier en zijn wij verantwoordelijk voor je laatste meterstanden. Bij een verschil op je eindafrekening mag je in dat geval contact opnemen met onze Klantenservice. 
Bel ons op 085 208 7007 of mail naar klantenservice@shellenergy.nl. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag, van 9.00 tot 17.00.