Shell Energy

Mijn account
KlantenserviceMeters en meterstanden Mijn slimme meter geeft mijn meterstanden niet door. Wat kan ik doen?

Mijn slimme meter geeft mijn meterstanden niet door. Wat kan ik doen?

Een slimme meter geeft je meterstanden automatisch door, maar soms gaat er iets mis in de communicatie. Hier leggen we uit wat je kunt doen als je dit merkt.

Heeft je slimme meter een communicatiestoring?

Laat je slimme meter normaal gesproken zien hoeveel energie je verbruikt, maar toont die opeens geen meterstanden meer? Dit kan betekenen dat je slimme meter een communicatiestoring heeft. Het kan zijn dat je hier ook een melding van hebt gehad. In dat geval hoef je niets te doen. Je netbeheerder heeft deze melding ook gehad en lost het probleem op afstand op. Geen zorgen, tijdens zo’n storing meet de meter je verbruik nog wel. Als de storing verholpen is, krijgen wij alsnog de juiste gegevens doorgestuurd.

Heb je geen melding gehad? Neem dan wel contact op met je netbeheerder. Wie dat is, vind je op je contract in je online account.

Geef je meterstanden handmatig aan ons door

Tijdens een storing registreert je slimme meter je verbruik nog steeds, maar geeft deze de meterstanden niet automatisch meer door. Het kan zijn dat wij je vragen dit handmatig te doen via je online account. Weet je niet hoe dat werkt? Lees hier alles over meterstanden doorgeven.