Shell Energy

Mijn account
KlantenserviceMeters en meterstanden Ik heb problemen met mijn meter. Wat kan ik doen?

Ik heb problemen met mijn meter. Wat kan ik doen?

Heb je een foutmelding op je scherm of een ander probleem met je meter? Hier leggen we uit wat er aan de hand kan zijn, wat je zelf kunt doen en wanneer je beter ons of je netbeheerder kunt inschakelen.


 

Weet je niet wie je netbeheerder is? Dit kun je vinden op je energiecontract in je online account.
 

Meest voorkomende problemen én oplossingen

Wat is er met jouw meter aan de hand? Dit zijn de meest voorkomende problemen:

1. Je slimme meter heeft een storing of geeft een foutmelding
Als je slimme meter last heeft van een storing, is dat automatisch aan je netbeheerder doorgegeven. Je netbeheerder lost dit op, dus daar hoef je zelf niets voor te doen. Je verbruik wordt ook gewoon geregistreerd tijdens een storing. Omdat wij je meterstanden tijdens een storing niet kunnen uitlezen, kan het wel zijn dat je voor een keertje geen maandelijkse energierapportage krijgt.

Duurt de storing langer dan 3 maanden? Neem dan contact op met je netbeheerder.


2. Je slimme meter toont geen meterstanden
Bij sommige slimme meters moet je op een knop drukken om het scherm te activeren. Verschijnt er dan nog steeds niets in beeld? Neem dan contact op met je netbeheerder.


3. Je meter staat stil
Blijft het mechanische telwerk van je meter hangen of staat het stil? Meld dit bij je netbeheerder en dan komt er een monteur langs om het op te lossen.


4. Je meter is beschadigd of maakt geluid
Als je meter beschadigd is of geluid maakt, neem dan contact op met je netbeheerder.

Bel het Nationaal Storingsnummer 0800-9009 (24 uur per dag bereikbaar) als:

  • Het glas gebarsten is.

  • De meter een brommend of tikkend geluid maakt.

  • De verzegeling van de meter verbroken is.

Staat jouw probleem hier niet bij? Bel ons dan op 085 208 7007 of mail ons via info@shellenergy.nl. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag, van 9.00 tot 17.00.