Shell Energy

Mijn account
KlantenserviceMeters en meterstanden Wat moet ik doen als mijn meter kapot is?

Wat moet ik doen als mijn meter kapot is?

Is jouw meter kapot of beschadigd? Geen zorgen. Dit is wat je kunt doen om je meter te laten repareren of een nieuwe te krijgen.

Telwerk blijft hangen of staat stil

Blijft het mechanische telwerk van je meter hangen of staat het stil? Meld dit bij je netbeheerder en dan komt er een monteur langs om het op te lossen.


Meter is beschadigd of maakt geluid

Bel het Nationaal Storingsnummer 0800-9009 (24 uur per dag bereikbaar) als:
 

  • Het glas van je meter gebarsten is.

  • Je meter een brommend of tikkend geluid maakt.

  • De verzegeling van je meter verbroken is.


Is dit niet zo? Neem dan contact op met je netbeheerder. Weet je niet wie je netbeheerder is? Dit kun je vinden op je energiecontract in je online account.


Ander probleem

Is je meter niet helemaal kapot, maar heeft, is er iets anders aan de hand? Bekijk hier de meest voorkomende problemen en oplossingen.