Shell Energy

Mijn account
KlantenserviceJouw gegevens en account Wat moet ik doen met mijn energie als ik verhuis?

Wat moet ik doen met mijn energie als ik verhuis?

Als je naar een andere woning verhuist, kun je je energiecontract bij Shell Energy meenemen. Omdat iedere verhuizing anders is, leggen we per situatie uit hoe het werkt.

Wat is jouw situatie?

Je bent nog geen klant bij ons

Zit je op dit moment nog bij een andere energieleverancier, maar wil je onze energie in je nieuwe huis? Dat is mooi! Lees hier hoe je naar ons overstapt.

Je wilt je Shell Energy contract meeverhuizen

Heb je al een energiecontract bij ons? Dan kun je deze overzetten op je nieuwe adres. Als jij je verhuisdatum aan ons doorgeeft, zorgen wij dat je onze energie in je nieuwe huis geleverd krijgt. Dit is hoe je je verhuizing doorgeeft

Je verhuist naar een nieuwbouwwoning

In nieuwbouwwoningen is soms nog geen stroom- of gas aansluiting aanwezig. Daarvoor moet je dus iets meer regelen. Lees hier wat je moet doen als je naar een nieuwbouwwoning verhuist.

Je verhuist naar een gasvrije woning

Heb je bij ons een contract voor gas, maar heb je dit niet nodig in je nieuwe woning? Geef dit dan aan ons door via klantenservice@shellenergy.nl of 085 208 7007. Dan zeggen we je gascontract op, maar blijven we je nog wel stroom leveren. Je hoeft in dit geval geen opzegvergoeding te betalen. Als je in aanmerking kwam voor een welkomstkorting, krijg je alleen korting voor de maanden waarin je gas van ons kreeg. Deze kan dus iets minder worden.  

Verhuis je juist van een gasvrije woning naar een woning mét gas? Bel ons dan ook, want dan kunnen we je daar een nieuw energiecontract voor aanbieden.

Je woont tijdelijk op 2 adressen tegelijk

In sommige gevallen heb je energie op 2 adressen tegelijk nodig. Bijvoorbeeld als je verhuist, maar je oude woning nog niet hebt verkocht. Of als je gaat klussen in je nieuwe huis, maar ondertussen nog in je oude huis woont. Voor ons is dat geen probleem! Lees wat je moet doen als je tijdelijk op 2 adressen tegelijk woont.

Je wilt energie aanvragen voor een tweede woning

Wil je energie op 2 adressen, bijvoorbeeld omdat je een tweede woning of een vakantiehuis hebt? Mail ons dan op klantenservice@shellenergy.nl of bel naar 085 208 7007. Dan kunnen wij je aan aanbod doen voor een tweede energiecontract.

Je gaat met iemand samenwonen

Als je bij iemand anders gaat inwonen, kun je je energie gewoon meenemen. Verhuizen jullie samen naar een nieuw huis? Geef dan je verhuizing aan ons door. Let op: je nieuwe huisgenoot moet diens energiecontract dan wel opzeggen, anders betalen jullie dubbel.

Je verhuist naar het buitenland

Helaas geldt je contract alleen in Nederland. Verhuis je naar Duitsland of het Verenigd Koninkrijk? Meld je dan daar aan bij Shell Energy Duitsland of Shell Energy UK. Als je naar een ander land verhuist, kun je helaas niet anders dan je energiecontract opzeggen.

Je verhuist na een scheiding

Staat het energiecontract op naam van je ex-partner? Dan kun jij een nieuw energiecontract afsluiten. Staat het energiecontract op jouw naam en neem jij het mee naar je nieuwe woning? Dan werkt het hetzelfde als bij een gewone verhuizing

Je wilt overstappen naar een andere energieleverancier

Wil je onze energie niet meenemen naar je nieuwe huis? Dat is jammer. In dat geval kun je je energie opzeggen.

Staat jouw situatie er niet bij?

Geen zorgen, we helpen je graag. Mail ons dan op klantenservice@shellenergy.nl of bel naar 085 208 7007 en dan kijken we er samen naar.

Maandbedrag anders na verhuizing

Als je verhuist, kan het zijn dat je een ander maandbedrag gaat betalen. Bijvoorbeeld omdat je energieverbruik verandert of omdat je nieuwe huis beter of juist slechter geïsoleerd is. Benieuwd waar het allemaal nog meer aan kan liggen? Bekijk redenen voor een ander maandbedrag na je verhuizing en lees wat je moet doen als het volgens jou niet klopt.