Shell Energy

Mijn account
KlantenserviceJouw gegevens en account Waarom is mijn maandbedrag na mijn verhuizing veranderd?

Waarom is mijn maandbedrag na mijn verhuizing veranderd?

Als je verhuist, kan het zijn dat je een ander maandbedrag gaat betalen. Op deze pagina lees je waar dat door kan komen.

1. Verbruik van de vorige bewoners

Je nieuwe huis kan groter of kleiner zijn. Daarom baseren we je maandbedrag op basis van het verbruik van de vorige bewoners. Als zij meer of minder energie gebruikten, kan het zijn dat je maandbedrag hoger of lager wordt.

2. Je verhuist naar een nieuwbouwwoning

Nieuwbouwwoningen zijn vaak goed geïsoleerd. Dat betekent dat de warme lucht er minder makkelijk uit ontsnapt en je dus minder gas nodig hebt om je huis warm te houden. Daardoor kan het zijn dat je maandbedrag lager wordt.

3. Je gaat gasloos wonen

In 2050 moeten alle huizen gasvrij zijn. Het kan zijn dat jouw nieuwe huis dit al is. In dat geval hoeven we je alleen maar stroom te leveren en betaal je een lager maandbedrag.

4. Techniek en installatie

Heb je in je nieuwe huis een slimme meter of zonnepanelen, terwijl je die eerst niet had? Is de aansluiting anders? Of woon je in een ander netgebied? Al deze zaken kunnen je maandbedrag beïnvloeden.

Denk je dat je maandbedrag te hoog of te laag is?

Je wijzigt dit makkelijk en snel in je online account, bij Overzicht. Daar kun je het tot een bepaald percentage van het oorspronkelijke bedrag verhogen of verlagen. Geen zorgen, als je te veel voor je energie betaalt, krijg je dit geld aan het einde van het jaar gewoon weer terug. Op basis daarvan, stellen we dan ook je maandbedrag bij.