Shell Energy

Mijn account
KlantenserviceFacturen en betalingen Wanneer krijg ik een correctiefactuur?

Wanneer krijg ik een correctiefactuur?

Klopt je factuur niet? Misschien is er iets mis gegaan of hadden we niet de juiste informatie over je energieverbruik. In dat geval krijg je van ons een correctiefactuur, die de oude factuur vervangt.

Dit is wanneer je een correctiefactuur krijgt

Je krijgt een correctiefactuur als er iets niet klopt op je factuur en het verschil groter is dan 250 kWh stroom of 100 m3 gas. We maken dan een nieuwe berekening met de juiste verbruiksgegevens. Is het verschil kleiner? Dan corrigeren we dit op je volgende jaarafrekening of op je eindafrekening.

Zelf een correctiefactuur aanvragen

Klopt het bedrag op je factuur niet en heb je nog geen correctiefactuur gehad? Dan kun je er ook zelf een aanvragen. Dat kan in deze gevallen:

  • Je meterstanden kloppen niet.

  • Bij je verhuizing of overstap zijn de verkeerde meterstanden overgenomen.

  • De installatie van een nieuwe meter is niet of onjuist in de factuur verwerkt.

Wil je een correctiefactuur aanvragen? Bel ons dan op 085 208 7007 of mail ons via klantenservice@shellenergy.nl. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag, van 9.00 tot 17.00.

Correctie na overstap

Ook als je geen klant meer bij ons bent kun je een correctie aanvragen. Dit doe je dan niet meer bij ons, maar bij je nieuwe energieleverancier. Deze stuurt de juiste gegevens naar ons door en dan corrigeren wij je eindafrekening.

Je correctiefactuur betalen

Een correctiefactuur vervangt je oude factuur. Bij het betalen moet je daarom wel goed opletten. Er zijn 3 mogelijkheden:

  1. Je hebt je oude factuur al betaald en het nieuwe bedrag is hoger.
    Dan betaal je het verschil aan ons.

  2. Je hebt je oude factuur al betaald en het nieuwe bedrag is lager.
    Dan krijg je het verschil van ons terug.

  3. Je hebt je oude factuur nog niet betaald en het nieuwe bedrag is hoger.
    Dan betaal je het volledige bedrag dat op de correctiefactuur staat.

Krijg je geld terug? Dan staat dat binnen 2 weken op je rekening.