Shell Energy

Mijn account
KlantenserviceContract en tarieven Hoe verleng ik mijn contract?

Hoe verleng ik mijn contract?

Ben je blij met onze energie en wil je je contract verlengen? Dat is mooi! Hier lees je wat je moet doen om onze energie voor een scherp tarief te blijven ontvangen.

Wil je weten wat voor contract je hebt? Je ziet dit in je
online account.

Heb je nu een vast contract?

Dan kun je je contract verlengen als de looptijd bijna voorbij is. Toen je je aanmeldde voor onze energie, kon je je opgeven voor mails met nieuws en aanbiedingen. Als je dit hebt gedaan, krijg je ruim voordat je contract eindigt een e-mail van ons met een persoonlijk aanbod. Hiermee kun je je contract verlengen.

Heb je je niet opgegeven voor onze mails met nieuws en aanbiedingen? Dan krijg je 30 dagen voor de einddatum van je huidige contract een e-mail met een seintje dat je contract bijna afloopt. Er staat dan ook een persoonlijk aanbod voor je klaar in je
online account, op de overzichtspagina bij Contract. Maak je geen gebruik van dit aanbod? Dan zetten we je contract na de einddatum automatisch om naar een contract voor onbepaalde tijd, met variabele tarieven. 

Wil je dat we je eerder een persoonlijk verlengaanbod doen? Meld je dan in je
online account aan voor onze e-mails. Dit doe je onder Gegevens, rechtsonder bij Contactvoorkeuren.

Jouw maandbedrag

Als je nieuwe contract ingaat, berekenen we je maandbedrag opnieuw. Dit doen we op basis van je daadwerkelijke verbruik van de afgelopen tijd en je nieuwe tarieven. Zo proberen we te voorkomen dat je volgend jaar veel moet bijbetalen. Als we je maandbedrag hebben aangepast, krijg je daar nog een e-mail over.

Heb je nu een variabel contract?

Als je een variabel contract hebt, hoef je nooit te verlengen. Dat is namelijk een contract voor onbepaalde tijd. Wil je je variabele contract omzetten naar een vast contract? Dit kan alleen als we op dat moment ook vaste contracten via de website aanbieden. Neem in dat geval contact op met onze Klantenservice.