Shell Energy

Mijn account
KlantenserviceContract en tarieven Kan ik mijn contract pauzeren?

Kan ik mijn contract pauzeren?

Wil je je energiecontract pauzeren? Dat kan bij ons voor maximaal 3 maanden. Op deze pagina lees je wanneer pauzeren handig is en hoe je dit doet.

Waarom je contract pauzeren?

Er zijn meerdere situaties waarin het een goed idee is om je contract te pauzeren. Bijvoorbeeld als je pas over een tijdje de sleutel van je nieuwe huis krijgt, maar wel al uit je oude huis gaat. Of wanneer je een tijdje wilt reizen en er niemand anders in je huis woont. Twijfel je of je je contract moet pauzeren? Bel ons gerust op 085 208 7007 en dan kijken we samen wat handig is in jouw situatie.

Zo pauzeer je je contract

Je contract pauzeren doe je makkelijk en snel via onze Klantenservice. Bel ons op 085 208 7007 of mail naar klantenservice@shellenergy.nl en geef de begin- en einddatum van je pauze door. Dan regelen wij de rest!

Goed om te weten

Dit zijn 2 dingen om rekening mee te houden als je je contract pauzeert:

  1. De einddatum van je contract blijft hetzelfde. De contractperiode loopt dus niet aan het einde langer door.

  2. Je welkomstkorting blijft geldig, maar niet in de maanden waarin je je contract pauzeert. Dus hoe meer maanden je pauzeert, hoe minder welkomstkorting je krijgt. Dit verrekenen we aan het einde van het jaar op je jaarafrekening.