Shell Energy

Mijn account
KlantenserviceContract en tarieven Wat gebeurt er als ik mijn contract niet verleng?

Wat gebeurt er als ik mijn contract niet verleng?

Als je je vaste contract niet verlengt, zetten we deze na de einddatum automatisch om naar een contract voor onbepaalde tijd, met variabele tarieven. Dit contract heeft een flexibele opzegtermijn van 1 maand.

Hoe kan ik verlengen?

Toen je je aanmeldde voor onze energie, kon je je opgeven voor mails met nieuws en aanbiedingen. Als je dit hebt gedaan, krijg je ruim voordat je contract eindigt een e-mail van ons met een persoonlijk aanbod. Hiermee kun je je contract verlengen.

Heb je je niet opgegeven voor onze mails met nieuws en aanbiedingen? Dan krijg je 30 dagen voor de einddatum van je huidige contract een e-mail met een seintje dat je contract bijna afloopt. Er staat dan ook een persoonlijk aanbod voor je klaar in je online account, op de overzichtspagina bij Contract. Maak je geen gebruik van dit aanbod? Dan zetten we je contract na de einddatum automatisch om naar een contract voor onbepaalde tijd, met variabele tarieven. Wil je dat we je eerder een persoonlijk verlengaanbod doen? Meld je dan in je online account  aan voor onze e-mails. Dit doe je onder Gegevens, rechtsonder bij Contactvoorkeuren.

Hoe weet ik of ik kan verlengen?

Ga naar je online account en kijk rechtsonder op de overzichtspagina bij Contract. Als je je contract kunt verlengen staat dat hier aangegeven.

En je maandbedrag?

Als je nieuwe contract ingaat, berekenen we je maandbedrag opnieuw. Dit doen we op basis van je daadwerkelijke verbruik van de afgelopen tijd en je nieuwe tarieven. Zo proberen we te voorkomen dat je volgend jaar veel moet bijbetalen. Als we je maandbedrag hebben aangepast, krijg je daar nog een e-mail over.